کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

نشریه 84 سازمان تامین اجتماعی باعنوان اخبارواطلاعات اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در سه ماهه اول سال 2020

اعضای محترم کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران / کلیه تشکل های کارفرمایی محترم

با سلام نامه شماره 8010/99/179 مورخ 1399/3/7 مدیرکل محترم امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به همراه کلیه پیوست های آن ، درخصوص نشریه 84 تازه های سازمان تامین اجتماعی باعنوان اخبارواطلاعات اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در سه ماهه اول سال 2020 به شرح زیر جهت هرگونه بهره برداری مقتضی ایفاد می گردد .

جناب آقاي علي بيگي رئيس محترم كانون عالي شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور

جناب آقاي ياراحمديان رئيس محترم مجمع عالي نمايندگان كارگران ايران

جناب آقاي چمني رئيس محترم كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگران ايران

جناب آقاي بيات رئيس محترم كانون عالي كارگران بازنشسته و مستمري بگير سراسر كشور

جناب آقای مهندس خلیلی عراقی رئیس محترم هیات مدیره انجمن صنایع ایران

جناب آقای مهندس شافعی رئیس محترم اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران

جناب آقای دکتر خوانساری رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران

جناب آقای عطاردیان رئیس محترم هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران

جناب آقای سهل آبادی، رئیس محترم هیات مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت ایران

جناب آقای مهندس ممبینی رئیس محترم اتاق اصناف ایران

جناب آقای مهندس عبداللهی رئیس محترم اتاق تعاون ایران

جناب آقای دکتر مهاجر دبیرکل محترم کنفدراسیون صنعت ایران

جناب آقای محمد زاده رئیس کانون کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی مرکز

جناب آقای صادقی رئیس محترم کانون پیشکسوتان خانه کارگر                                                    

موضوع: نشریه 84 تازه های تامین اجتماعی با عنوان اخبار و اطلاعات اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در سه ماهه اول سال 2020

باسلام

احتراماً؛ به پیوست نامه شماره 96‏/99‏/1700 مورخ 06‏/03‏/1399 اداره‌کل امور بین‌الملل این سازمان با موضوع اخبار و اطلاعات اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی در سه ماهه اول سال 2020 جهت استحضار و بهره‌برداری ایفاد می‌گردد .

سید مجتبی موسوی – مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی

رونوشت: جناب آقای دهدشتی معاون محترم، فرهنگی اجتماعی و امور استان ها جهت استحضار

نامه شماره 96‏/99‏/1700

مورخ 06‏/03‏/1399

جناب آقاي سالاري

مديرعامل محترم سازمان تامين اجتماعي                                         

موضوع: نشریه شماره 84 تازه های تامین اجتماعی با عنوان: «اخبار و اطلاعات اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در سه ماهه اول 2020»

 باسلام

احتراما به پیوست نشریه شماره هشتاد و چهارم تازه های تامین اجتماعی با عنوان: « اخبار و اطلاعات اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در سه ماهه اول 2020» جهت استحضار به شرح زیر تقدیم می گردد.

 با آغاز دوره سه ساله‌ی جدید (2022‏-2020) اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ایسا)، پوشش تأمین اجتماعی همگانی، تأمین نیازهای تأمین اجتماعی سالمندان، مدیریت تأمین اجتماعی در بستر تحولات سریع فناوری و افزایش انتظارات عمومی را به عنوان چهار موضوع در اولویت خود اعلام کرد .

کمیسیون فنی پژوهش و بررسی سیاست های تامین اجتماعی ایسا گزارش پژوهشی با عنوان “تغییر ماهیت کار و پوشش بازنشستگی عمومی: شواهدی از ایالات متحده و اروپا” را منتشر کرد که در آن به بررسی اقتصاد «کار غیراستاندارد» و چگونگی تأثیر آن بر پوشش بازنشستگی در آلمان، انگلستان و ایالات متحده می پردازد.

اقتصاد گیگ (Gig Economy) یا همان کار غیراستاندارد به بخشی از بازار کار اشاره می‌‌کند که بر شغل‌‌های موقت و قراردادهای کوتاه‌‌مدت و عمل بر پایه بسترهای فناوری متمرکز است. در این اقتصاد، کارکنان دارای اشتغال ثابت (کار استاندارد) نیستند، بلکه به عنوان پیمان‌‌کاران خوداشتغال‌‌ و موقتی کار می‌‌کنند. نتایج پژوهش بیانگر آن است که علیرغم رشد فزاینده اقتصاد گیگ، حتی در کشورهایی که الزامات قانونی و طرح های حمایت از حقوق اجتماعی و بازنشستگی کارگران گیگ فراهم شده است، کارکنان شاغل در این بازار کار نسبت به افراد با مشاغل استاندارد با چالش هائی ازجمله دریافت دستمزد کم، احتمال بیشتر اظهار درآمد كمتر و حقوق بازنشستگی پائین که آنها در معرض خطر مالی بیشتر در دوران بازنشستگی قرار می دهد و این امر به یک نگرانی عمده در ایالات متحده، انگلیس و آلمان تبدیل شده است.

کارگاه نوآوری استفاده از ابرداده ها در نظام سلامت با همکاری شبکه اروپایی ایسا و انجمن ملی صندوق های مقرری بیمه سلامت آلمان در برلین در تاریخ 28‏-27 ژانویه 2020 برگزار شد. سوابق الکترونیکی سلامت، به همراه داده های مراکز درمانی و بیمه های سلامت، مجموعه گسترده ای از داده ها را ارائه می کنند که می تواند برای پیشگیری و ارتقاء سلامت عمومی، تحقیقات و آگاه سازی بیماران از وضعیت سلامتی خود، نظارت بر استفاده و اثرات داروهای خاص و رهگیری تقلب و سوء استفاده به روشی هدفمند مورد استفاده قرار گیرد. در این کنفرانس بر اهمیت کیفیت داده ها و ضرورت ملاحظات اخلاقی همراه با اقدامات امنیتی و حفظ حریم خصوصی برای ایجاد اعتماد در بین ذینفعان تاکید شد.

در30 ژانویه 2020 (10 بهمن 1398)، طی مراسمی در سووا، پایتخت فیجی، دفتر کانونی کشورهای حوزه اقیانوس آرام عضو ایسا با حضور رئیس ایسا، پروفسور یوآخیم بروئر رسماً افتتاح شد. صندوق احتیاط ملی فیجی به عنوان میزبان این دفتر، از فعالیت های ایسا در این منطقه حمایت می کند.

در طول برگزاری هفته جهانی حمایت از تامین اجتماعی توسط سازمان بین المللی کار، سند تعهدات وزرای کشورهای بریكس(برزیل، فدراسیون روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) برای حمایت از پوشش اجتماعی پایدار و همگانی تصویب شد. این سند مهم از توسعه تأمین اجتماعی در كشورهای بریکس كه بیش از 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، پشتیبانی می كند.

انجام اقدامات مناسب جهت ارتقاء بیمه های اجتماعی و اشتغال رسمی برای تضمین حمایت اجتماعی جهانیِ باکفایت و پایدار، انجام اقدامات لازم برای انتقال مزایای تأمین اجتماعی از طریق انعقاد قراردادهای تأمین اجتماعی در کشورهای بریکس، ترویج و اجرای طرح تأمین اجتماعی مبتنی بر حق بیمه و غیر حق بیمه ای برای دستیابی به دامنه پوشش تأمین اجتماعی پایدار برای همگان و اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد نظام های تأمین اجتماعی فراگیر با رعایت استانداردهای سازمان بین المللی کار در حوزه تامین اجتماعی از جمله مقاوله نامه شماره 102 و توصیه نامه شماره 202 و همچنین بکارگیری رهنمود های ایسا در مدیریت تأمین اجتماعی از جمله نکات اصلی این سند به شمار می روند.

حسین مشیری تبریزی – مدیرکل امور بین الملل

دریافت فایل نشریه 84 تازه های تامین اجتماعی

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.