کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

“یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین المللی کار”

همچنانکه در پست قبلی در جریان قرار گرفته اید آی-ال-او رسمآ وارد یک صد سالگی تاسیس، و به اصطلاح “سده” خود گردیده است. لذا سال 2019 میلادی با رویدادهای بزرگداشت، یادبود و بحث هایی در سطح عالی همراه خواهد بود. این بحث ها برای هر سه ارکان متشکله آی-ال-او، کارفرمایان، کارگران و دولت ها، فرصتی فراهم خواهد آورد تا ضمن تایید و حمایت خود از آی-ال-او، در ساختار منحصر به فرد سه جانبه گرایی آن، امیدها و انتظارات خود از آن سازمان را برای آغاز فعالیت هایش در قرن دوم به تصویر بکشند.

به مناسبت این رویداد یک سری برنامه های یادبود و بزرگداشت نیز ترتیب داده شده است که اولین برنامه آن در ماه ژانویه 2019 که آغاز رسمی جشن های سده سازمان بین المللی کار بود  به اجرا درآمد، مراسم بزرگداشتی با حضور مدیر کل آی-ال-او ، رییس هیات مدیره و دو نایب رییس کارگری و کارفرمایی هیات مدیره آن سازمان، همراه با مقامات و مسؤولین کمیسیون جهانی آینده کار، و البته دیگر مدیران آی-ال-او، در مقر آن سازمان در ژنو، که نقطه عطفی در مسایل مهم جهانی به شمار می آید.

به این مناسبت رویدادهای مهم دیگری نیز برنامه ریزی شده است که در طول سال با پوشش های ملی و منطقه ای همراه خواهد بود.  از جمله:

ü یادبود یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین المللی کار در مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 10 آوریل 2019. (امروز 5 آوریل است.)

ü قطعنامه مربوطه سازمان ملل در بند 6، از آی-اویی برای شرکت در این مراسم بزرگداشت دعوت می نماید.

ü رویداد جهانی 24 ساعته آی-ال-او در روز 11 آوریل 2019 (موضوع این ای-میل)

ü 108مین اجلاسیه کنفرانس بین المللی کار که در خصوص “آینده کار” و “آینده آی-ال-او” است و در دو کمیته یکیCommittee of the Whole و دیگری Centenary Debates Committee در تاریخ 10 تا 21 ژوان 2019  بحث خواهد شد.

با یادآوری مراتب فوق، اینک آی-او-یی نیز طی ای-میل ذیل اعلام نموده است که:

روز 11 آوریل 2019، برابر با پنجشنبه 22 فروردین 1398، برنامه آن-لاین سده با نمایش فعالیت های کاری آی-ال-او در 4 قاره آغاز خواهد شد. این برنامه بصورت تور آن-لاین جهانی با پخش یک سری رویدادها از 24 کشور که آی-ال-او در آنها دفاتر نمایندگی دارد به اجرا در خواهد آمد. این تور آن-لاین جهانی از فیجی آغاز، و در دیگر کشورهای دارای دفاتر نمایندگی آی-ال-او، از جمله بانکوک، دهلی نو، آدیس آبابا، ابیجان، مسکو، پاریس، واشنگتن، بوینس آیرس و ژنو ادامه، و به پرو خاتمه خواهد یافت. این برنامه ها در وب سایت آی-ال-او قابل بهره مندی است.

(قابل یادآوری است که دفتر نمایندگی آی-ال-او در تهران در سال 1357 پس از انقلاب اسلامی تعطیل شد و هنوز بازگشایی نشده است.)

این برنامه 24 ساعته آن-لاین که در ساعت 00.00 به وقت گرینویچ آغاز و در ساعت 24.00 به همان زمان در روز 11 آوریل پایان می آید مصادف است با سالگرد نشست جهانی “کنفرانس صلح پاریس” در روز 11 آوریل 1919 که اساسنامه آی-ال-او نیز در این روز تدوین شد.

در ژنو نیز آی-ال-او خود به میزبانی مشترک با “Financial Times ” یک پانل بحث عمومی با عنوان “چگونه یک آینده کارآمد شکل می گیرد” به اجرا در می آورد که از طریق وب سایت سازمان قابل بهره گیری است.

آی-او-یی از طریق ارسال ای-میل ذیل، ضمن اطلاع رسانی از موضوع، اعضای خود را ترغیب به دنبال نمودن این برنامه ها از طریق وب سایت آی-ال-او نموده است.

 

 


دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.