کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

دیدار هیات تجاری/بازرگانی قبرس از ایران-تهران، 15 تا 18 اسفند 1394

دیدار هیات تجاری/بازرگانی قبرس از ایران-تهران، 15 تا 18 اسفند 1394

در چارچوب بهره گیری از فرصت های بازگانی و تجاری ایران پسا برجام،

 

مقدمه:

پس از قرارداد تاریخی ایران و گروه 5+1 در ژنو در تاریخ 24 نوامبر سال 2015 میلادی، مقامات و هیأت های بزرگ اقتصادی و تجاری از کشورهای سوئیس، هلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره حنوبی، چین، و بسیاری دیگر کشورها به ایران سرازیر شدند تا بستر لازم برای بهره گیری از فرصت های بالقوه و فراوان اقتصادی و تجاری در ایران را برای خود فراهم آورند.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، یک هیأت عظیم تجاری از اروپا، متشکل از بیش از 100 سرمایه گذار بزرگ جهانی، از ایران دیدار کردند و با شرکت در یک کنفرانس مشترک ایران-و-فرانسه در تهران با  بزرگان بخش خصوصی کشور ملاقات نمودند.

مدیران بزرگترین کمپانی های فرانسه و از جمله غول های نفتی، توتال، گروه تله اورنج، شرکت جی دی اف سوئز، ماشین سازان رنو و پژو، و همچنین شرکت مهندسی آلستوم تنها بخشی از هیأت اروپایی بازدید کننده از تهران بودند.

همچنین یک هیأت ایتالیایی، متشکل از “کنفدراسیون کارفرمایان ایتالیا” در تهران با بزرگان صنعت ساختمان ایران دیدار داشتند که نتایج مطلوبی در بر داشت.

پس از ملاقات رئیس جمهور چین و رئیس جمهور ایران، آقای حسن روحانی، در روز 23 ژانویه، دو کشور در مورد 17 قرارداد از جمله: “احیای مسیر تجاری جاده تاریخی ابریشم” و “همکاری در بخش انرژی صلح آمیز اتمی” به توافق رسیدند.

 

اخیرآ یک هیأت بزرگ اقتصادی از کشور سوئیس را در تهران داشتیم که رئیس جمهور آن کشور خود ریاست آن هیات را بر عهده داشت.

از پرزیدنت “بی زی نس یوروپ” مکاتبه ای رسمی، به کانون عالی، دریافت شد که طی آن برای دیدار از تهران و بر قراری روابط دو جانبه اظهار علاقمندی بسیار شده است. هم اینک موضوع برنامه دیدار “بی زی نس یوروپ” از تهران توسط کانون عالی تحت پیگیری است.

تمامی آنها، و دیگر هیأت های بزرگ خارجی تلاش بر آن دارند تا با یافتن زمینه های مناسب، مناسبات تجاری و اقتصادی میان ایران و دیگر کشورها را، متعاقب توافق حاصله اخیر با گروه 5+1 احیاء کنند.

هم اینک سرمایه گذاران و کمپانی های بزرگ تجاری خارجی، ایران را یک بازار قوی و نوظهور در نظر می گیرند و بازرگانان، تجار، و همچنین صاحبان کسب و کار و نهاد های نمایندگی آنها در تلاشند تا از این فرصت ارزنده و فراهم آمده پسا برجام نهایت بهره گیری مثبت را بنمایند. بدیهی است که بهره گیری مناسب از این فرصت برای طرف های ایرانی نیز ارزشمند خواهد بود.

 

دیدار یک هیأت بازرگانی تجاری قبرس از تهران:

در اوائل ماه جاری، مکاتبه ای رسمی از سوی آقای کریستوس میخاییلیدس ((Christos Michaelides رئیس “فدراسیون کارفرمایان و صنعتگران قبرس” (به اختصار او-یی-بی/OEB) خطاب به جناب آقای مهندس محمد عطاردیان ارسال گردید که طی آن ضمن ابراز علاقمندی به گسترش روابط میان دو نهاد کارفرمایی ملی، و همکاری مشترک میان آن دو، ورود یک هیات تجاری به ایران-تهران به تاریخ 15 تا 18 اسفند نیز اعلام شده است. هدف از این دیدار بر قراری روابط بازرگانی و انجام همکاری های مشترک دو جانبه اعلام گردیده است. بخش اصلی این دیدار ملاقات های کاری دو جانبه با هدف بررسی امکان همکاریهای متقابل و ارتقای فرصت های سرمایه گذاری در قبرس و ایران در بخش های مختلف ذکر شده است.

قابل ذکر است که “فدراسیون کارفرمایان و صنعتگران قبرس” (به اختصار او-یی-بی/OEB) دارای 4500 شرکت و 64 انجمن حرفه ای عضو از تمامی بخش های اقتصادی است، به علاوه عضو سازمان بین المللی کارفرمایان/ آی-او-یی است و از اجزاء کارفرمایی آی-ال-او می باشد. نهاد یاد شده عضو بی زی نس یوروپ، و بی زی نس مد (حوزه مدیترانه) نیز می باشد.

رئیس نهاد ملی کارفرمایی قبرس در مکاتبه خود یادآور شده است که در رابطه با هدف گسترش روابط با ایران و دیدار هیأت مورد اشاره به تهران با سفارت جمهوری اسلامی ایران در قبرس همچنین سفارت قبرس در تهران تماس های لازم برقرار شده است و هر دو سفارت حمایت و همکاری خود در رابطه با اقدام مذکور را اعلام نموده اند.

با شرح مراتب فوق نکات ذیل قابل توجه است:

 

1)    در خصوص سفر هیات تجاری-بازرگانی قبرس به تهران در تاریخ 5 لغایت 8 ماه مارس سال جاری میلادی (2016) برابر با شنبه 15 لغایت سه شنبه 18 اسفند ماه سال جاری ایرانی (1394) با وزارت امور خارجه هماهنگی های لازم از طریق سفارت جمهوری قبرس در تهران به عمل آمده است.

2)     برنامه کاری دو روزه هیات، و در روز های یکشنبه 16 اسفند و دوشنبه 17 اسفند می باشد.

3)    برای روز یکشنبه 16 اسفند، یک سمینار آزاد با عنوان “چگونه با ایران تعامل بازرگانی-تجاری کنیم” برنامه ریزی شده که از ساعت 15 تا 22 خواهد بود. از ساعت 15 تا 17 برنامه سخنرانی های مقامات تنظیم شده است. در آغاز برنامه آقای کریستوس میخاییلیدس Christos Michaelides, “رئیس فدراسیون کارفرمایان و صنعتگران قبرس” در رأس هیات دیدار کننده و برگزار کننده برنامه، سخنران افتتاحیه سمینار خواهند بود. سپس به نمایندگی از سوی دولت قبرس، وزیر کشاورزی، توسعه روستایی و محیط زیست آن کشور در برنامه حضور خواهند داشت و سخنرانی می نمایند.

4)    سفیر قبرس در تهران-ایران نیز با حضور در نشست سخنرانی خواهند کرد. پس از آن جناب آقای حسینی قائم مقام محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنرانی خواهند داشت.

5)     یک برنامه سخنرانی 20 دقیقه ای برای جناب آقای مهندس محمد عطاردیان بنیانگذار کانون عالی برنامه ریزی شده است. (به درخواست سفیر محترم قبرس در تهران، جناب آقای آندرآس کوزوپیس/ Mr. Andreas Kouzoupis ، ایشان ملاقاتی در تهران با جناب آقای عطاردیان برای هماهنگی های مربوط به دیدار هیأت قبرسی از تهران داشتند.)

6)    پس از سخنرانی دیگر مقامات از هیئت بازگانی قبرس، در ادامه نیز از ساعت 17 لغایت 20 دیدارهای دو جانبه کاری B2B تنظیم شده است.

7)    قرار است یک یادداشت تفاهم میان دو رئیس کانون عالی ایران و فدراسیون کارفرمایی قبرس، آقایان: محمد عطاردیان و کریستوس میخاییلیدس به امضا برسد.

8)    از ساعت 20 تا 22 هم برنامه پذیرایی به میزبانی طرف قبرسی اعلام شده است.

9)    روز دوشنبه 17 اسفند هم کلآ دیدارهای کاری دو جانبه هیات قبرسی با طرف های بازرگانی ایرانی، در برنامه آن هیئت مشخص شده است.

10)                       هیات قبرسی دیدار کننده متشکل از 35 شرکت تخصصی در زمینه های مختلف فعالیت از جمله: ساختمان بطور اعم و مشخصآ خانه سازی، املاک، توریسم، هتل سازی، سیستم های ایمنی برقی و مکانیکی، خرید، خدمات، سولار، ساخت ابزارهای نقاشی ساختمان، تولید مبلمان، بازیافت مواد، بانکداری، خدمات آی-تی، آژانس های مسکن و غیره ذکر شده است.

11)           بر اساس آخرین اطلاع دریافتی از طرف قبرس، تعداد اعضای این هیأت 46 نفر، با محاسبه وزیر کشاورزی، توسعه روستایی و محیط زیست قبرس و همراهان وی می باشد.

با آگاهی از مراتب فوق، بدین وسیله از انجمن های عضو کانون عالی همچنین شرکت های وابسته و عضو آنها و دیگر علاقمندان درخواست می شود در صورت علاقمندی به:

  • شرکت در سمینار روز یکشنبه 16 اسفند،
  • انجام ملاقات های دو جانبه کاری-بازرگانی با هر یک از طرف های قبرسی مندرج در فهرست شرکت کنندگان،

مراتب را حد اکثر تا ظهر روز شنبه 15 اسفند، به دبیر خانه کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران اعلام نمایند. (88940512 و 88940211 شماره های تماس کانون عالی در این خصوص است.) در خصوص علاقمندی به ملاقات های دو جانبه، ضروری است شرکت قبرسی مورد نظر نیز مشخص گردد.

یادآور می شود برنامه کاری سمینار یاد شده، همچنین فهرست شرکت های هیئت قبرسی (به خصوص برای تعیین طرف های مورد نظر برای ملاقات) در فایل های جداگانه به زبان های فارسی و انگلیسی در اینجا قابل دسترس است کلیک فرمایید .

فایل تعیین طرف های مورد نظر

 

 

 

 

نامه شماره :  210 – 15889

تاریخ  :  94/12/11

 

انجمن محترم …………

موضوع : دیدار هیات بازرگانی کشور قبرس از ایران

 

پس از سلام ،

باطلاع میرساند از تاریخ 15 لغایت 18 اسفند ماه سال جاری یک هیات بازرگانی از کشور قبرس جهت انجام همکاری های مشترک دو جانبه با نهادهای کارفرمایی بخش خصوصی و به منظور گسترش روابط تجاری و ارتقای فرصت های سرمایه گذاری به ایران عزیمت خواهند کرد .

به همین مناسبت در روز یکشنبه 16 اسفند ماه سمیناری با هدف بررسی امکان همکاری های فیمابین نهادهای کارفرمایی دو کشور از ساعت 15 الی 22  برگزار خواهد شد که به پیوست برنامه کاری سمینار مزبور ارسال   می گردد .

همچنین جهت انجام ملاقات های دو جانبه با هر یک از شرکت های قبرسی ، آن تشکل محترم یا زیرمجموعه های مربوط ، می توانند حداکثر تا ظهر روز شنبه 15 اسفند ماه با ذکر نام شرکت های مورد نظر مراتب را کتبا به این کانون عالی اعلام فرمایند تا اقدامات لازم بعمل آید .

خواهشمند است برای اطلاعات بیشتر و دریافت فهرست شرکت های هیات بازرگانی مزبور به سایت های کانون عالی به نشانی : www.icea.ir و  www.payamekarfarmayan.com مراجعه گردد .

با تقدیم احترام

محمد عطاردیان

کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران

 

 

 

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.