کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

نامه دبیرکل IOE به سازمان بین المللی استاندارد درخصوص ایزو 26000

برنت ویلتون دبیر کل آی-او-یی (سازمان بین المللی کارفرمایان ) طی یک مکاتبه رسمی با دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد – آقای روب استیل، یادآوری کرده که سازمان بین المللی کارفرمایان از ابتدای تدوین ایزو 26000 با سازمان بین المللی استاندارد-ایزو همکاری و مشارکت داشته است و هم اینک نیز در جریان اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی در خصوص ایزو 26000 است تا از این طریق اطلاعات مربوط به آن را میان 150 نهاد عضو خود منتشر نموده و همچنین موجب تسهیل در تبادل تجربیات در مورد این استاندارد راهنما گردد.

ای-او-یی اضافه نموده است که اعضایش از ایزو 26000 استقبال نموده اند زیرا که اولآ یک استاندارد راهنما است، و به علاوه مبتنی بر اجماع بین المللی در خصوص مسولیت اجتماعی کسب و کار است که بر گرفته شده از استاندارد های بین المللی است. ضمنآ مبنایی برای بحث های فرا مرزی فراهم نموده و همچنین جهت دهی مناسبی برای آغاز کار مسولیت اجتماعی کسب و کار فراهم آورده است.

با توجه به این تجارب مثبت، آی-او-یی قویآ موافق آن است که این استاندارد در وضعیت کنونی اش حفظ شود. به رغم مشکلات، به ویژه سوء استفاده ها از ایزو 26000 برای موضوع گواهینامه، طولانی بودن و پیچیدگی این استاندارد، و خاصه اینکه این استاندارد در جهت نهاد های بزرگ است، ولی آی-او-یی باز بر این اعتقاد است که این استاندارد راهنمای مناسبی برای همه نهادها در مورد مسولیت اجتماعی آن ها می باشد. لذا هر گونه باز نگری و تجدید نظر در این استاندارد راهنما موجب شکسته شدن اجماعی می شود که سخت حاصل شده و به علاوه جایگاه و ااثر گذاری آن را به مخاطره خواهد انداخت.

لیکن آی-او-ای بر این باور است که هر گونه تجدید نظر سیتماتیک در این استاندارد باید در تآیید ماهیت راهنمایی بودن این استاندارد باشد.

آی-او-ای ضمن تآکید بر این موضع، که آنرا از طریق مکاتبه به اطلاع سازمان بین المللی استاندارد رسانیده، همچنان بر تعهد خود نیز برای همکاری نزدیک و مشارکت با ایزو در ارتقای ایزو 26000، و همچنین انجام این باز نگری های سیستماتیک اظهار پای بندی نموده است.

آی-او-یی با اعلام موضع خود، خواسته نهاد های نمایندگی کارفرمایی عضو نیز این موضع را در تعاملات و مداکرات خود با سازمان های ملی استاندارد خود مد نظر قرار دهند.

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.