کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

انتخاب آقاي گاي رايدر بعنوان مديركل جديد سازمان بين المللي كار

سازمان بين‌المللي كار گاي رايدر [Guy Ryder] را به عنوان دهمين مديركل خود انتخاب كرد. رايدر، كه اكنون مدير اجرايي سازمان بين‌المللي كار در امور استانداردهاي بين‌المللي كار و اصول و حقوق بنيادين در كار است، با رأي مخفي هيأت مديره‌ي آن سازمان انتخاب شد. او دوره‌ي پنج ساله‌ي مأموريت خود را در اكتبر 2012 آغاز خواهد كرد.

گاي رايدر 30 رآي از 56 رأي داده شد‌ه‌ي‌ اعضاي صاحب رأي هيأت مديره‌ي سازمان بين‌المللي كار را كسب كرد. رأي گيري در ستاد مركزي آن سازماندر ژنو برگزار شد. هشت نفر ديگر نيز براي اين سمت نامزد شده بودند. رأي‌گيري در پي اعلام مديركل فعلي مبني بر اينكه مي‌خواهد هشست ماه پيش از خاتمه‌ي دوره‌ي مأموريتش، در سپتامبر 2012 كنار برود، تدارك ديده شد.

جناب خوان سوماويا مديركل فعلي سازمان بين‌المللي كار طي سخناني بعد از اين انتخاب در يك نشست عمومي خاطر نشان كرد: «حضور من در اينجا براي بيان حمايت كامل و بي‌ قيد و شرط از دفتر براي تضمين انتقال آرام و مفيد تا اكتبر است. گاي رايدر عزيز، مديركل منتخب، شخصاً، در انجام كامل مأموريتت برايت آرزوي موفقيت مي‌كنم».

آقاي گاي رايدر نيز بعد از اين انتخاب اظهار داشت: «واقعاً از اين شانس هيجان زده‌ شدم: اين يك فرصت فوق‌العاده است كه در بحبوحه‌ي اين بحران جهاني، در زندگي ميليون‌ها انسان، از جمله كساني كه هرگز سازمان بين‌المللي كار به گوششان هم نخورده، تغييري براي زندگي بهتر ايجاد كنيد. اهميت آنچه كه امروز رخ داد با كاري كه انجام مي‌دهيم، يعني قراردادن مردم و دنياي كار در قلبت هر كاري كه مي‌كنيم، داروي خواهد شد».

آقاي دانيل فونس دو ريوجا نايب رئيس كارفرماي هيأت مديره نيز بعد از اين انتخاب گفت: «آقاي رايدر يك پروفشنال عالي با تجربه‌هاي فراوان در اين خانه است. ما براي او احترام قائليم، او اين خانه را مي‌شناسد و اميدواريم با يكديگر همكاري كنيم. ما به خاطر وضعيتي كه جهان با آن مواجه است به اصلاحات گسترده نياز داريم».

آقاي لاك كورت بيك نايب رئيس كارگري هيأت مديره نيز در اين زمينه اظهار داشت: «ما به عنوان كارگر خوشحاليم. آقاي گاي رايدر سازمان را مي‌شناسد، و با اين سازمان كار مي‌كرده است. او با دنياي كار نيز آشناست، اما او كسي است كه با دولت‌ها و با كارفرمايان و نيز با كارگران كار خواهد كرد. او هميشه از سه‌جانبه‌گرايي و گفتگوي اجتماعي دفاع مي‌كند».

در باره‌ي گاي رايدر

  • گاي رايدر نزديك به سي سال تجربه در دنياي كار، آن هم در سطح بين‌المللي دارد.
  • 1956 در ليورپول (انگلستان) متولد شد و در دانشگاه كمبريج و ليورپور تحصيل كرد.
  • آقاي رايدر شغل خود را در دپارتمان بين‌المللي كنگره اتحاديه‌ي كارگري لندن آغاز كرد.
  • در 1985 به ژنو منتقل شد تا به عنوان دبير بخش بازرگاني صنعتي فدراسيون بين‌المللي كاركنان تجاري، دفتري، حرفه‌اي‌ و فني خدمت كند.
  • در 1988،‌ آقاي رايدر معاون مدير،‌ و از 1993 مدير دفتر ژنو كنفدراسيون‌ بين‌المللي اتحاديه‌هاي كارگري آزاد شد.
  • در 1998 به عنوان مدير دفتر فعاليت‌هاي كارگري، به دفتر سازمان بين‌المللي كار پيوست،‌ تا 1999 كه مدير دفتر مديركل اين سازمان شد.
  • در فوريه 2002، گاي رايدر به بروكسل رفت و دبيركل كنفدراسيون بين‌المللي اتحاديه‌هاي كارگري آزاد شد، و از نوامبر 2006، سمت ديگري احراز كرد و در اين دبيركل كنفدراسيون اتحاديه‌‌ي كارگري بين‌المللي شد.
  • در سپتامبر 2010 آقاي رايدر به سازمان بين‌المللي كار برگشت و به عنوان مديركل استانداردهاي بين‌المللي كار و اصول و حقوق بنيادين در كار مسؤليت نظارت بر كاربست كنوانسيون‌ها و توصيه‌نامه‌هاي سازمان بين‌المللي كار را بر عهده گرفت. او چندين مأموريت سطح بالا براي برخورد با طيفي از مسآئل مرتبط با استانداردها را در كشورهايي مانند بحرين، كلمبيا، فيجي، گرجستان، يونان، ميانمار و سوآزيلند هدايت كرده است.
  • آقاي رايدر همچنين مسؤل اصلاحات موفقيت آميز در هيأت مديره سازمان بين‌المللي كار است كه در نوامبر 2011 به اجرا درآمد.

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.