کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

نشست تخصصی بررسی نقش نظام بانکی در رونق تولید

نشست تخصصی بررسی نقش نظام بانکی در رونق تولید به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق و با حضور حجت الاسلام دکتر مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،دکتر تقی نتاج مدیر عامل بانک قوامین و دکتر سیفی دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار گردید.
در این نشست هر یک از سخنرانان دیدگاه های خود را در خصوص چالش ها و بایدهای نظام بانکی ایران در رونق تولید بیان کردند و  ضرورت اصلاح نظام بانکی برای این منظور را مورد تاکید قرار دادند.
آقای دکتر سیفی درابتدا ضمن بیان این که دو رکن نظام بانکی و قانون کاردر کشور بر تولید اثرگذار هستند مطرح کردند که بیشتر از30 درصد نقدینگی کشور را بانکها تامین میکنند درحالی که بانکها برای نیل به کسب سود بیشتر و ادامه ی حیات خود نقدینگی خود را بیشتر به سمت تجارت و مستغلات هدایت نموده است.
در ادامه خاطر نشان کردند که بانکها برای اینکه بتوانند منفعت بیشتری کسب کنند کمتر نقدینگی خود را به سمت بخش تولید هدایت میکنند بیشتر به ویترین سازی و شعبه سازی پرداخته اند.
همچنین ایشان متذکر شدند که خصوصی سازی بانکها اشکال نداشت و آن چیزی که به اقتصاد صدمه میزند رها بودن آنها است.
آقای سیفی ضمن انتقاد ازعدم شفافیت کامل بانکها گفتند میبایست افرادی که تسهیلات از بانک گرفتند و نسبت به باز پرداخت آن اقدام نکرده اند مشخص شوند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران گفتند که حدود 90 درصد ازبخش تولید مختص صنایع کوچک و متوسط هستند که با اندکی تسهیلات میتوانند شروع به فعالیت کنند ولی بانکها کمتر به این بخش توجه میکنند.
دکتر سیفی در پایان تصریحا گفتند که بانکها میبایست هر چه سریع تر تصمیماتی جهت تسهیل و سریع اعطای تسهیلات با هزینه ی کم به بخش تولید بگیرند.

 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.