کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

دومین نشست کانون عالی با کانون های کارفرمایی استانی

دومین جلسه مشترک بین مسئولان این کانون عالی و مسئولان محترم کانون های کارفرمایی استانی در جهت رفع مشکلات تشکل های کارفرمایی سراسر کشور از ساعت 30 : 8  الی 30 : 14 روز دوشنبه مورخ 98/2/30 در واحد دانشگاه پیام نور  استانها در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس، به شرح برنامه زیر برگزار گردید .

 

 

در این نشست اعضای هیات مدیره و هیات بازرسان و روسای کمیسیون های کانون عالی ، اعضای محترم هیات مدیره ، هیات محترم بازرسان و دبیر محترم کانون های کارفرمایی کلیه استان های سراسر کشور ، روسای دانشگاه پیام نور ، مدیرکل محترم سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس تشکلات کارفرمایی در استان ها و رئیس محترم مرکز تحقیقات و تعلیمات بهداشت کار حضور داشتند

موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اجرایی گردید .

1 –  درخصوص اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه منعقده این کانون عالی و دانشگاه پیام نور، و در راستای اجرای طرح جامع ارتقای مهارت افزایی دانشجویان ، همچنین برای گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت ، و استفاده از ظرفیت های کارفرمایی و علمی کشور در جهت توسعه اقتصادی ، “کمیسیون توانمند سازی و ارتقای اشتغال پذیری دانشجویان”، با رویکرد درآمدزایی استان ها و اشتغال زایی  به صورت مشترک بین دانشگاه پیام نور و کانون در هر واحد دانشگاهی پیام نور با وظایف مشخص تشکیل گردید

اعضای کمیسیون مذکور با معرفی کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران به ترتیب زیر خواهد بود :

(2  نفر از کانون استانی ) ، (2 نفر از تشکل های قدرتمند در استان) ، (یک نفر از کارآفرینان)، (یک نفر هم بازرس)

–  رئیس محترم کمیته اجرایی مفادتفاهم نامه دانشگاه پیام نور و این کانون عالی در حضور رئیس محترم دانشگاه پیام نور ، مدیرکل محترم حوزه صنعت دانشگاه و دیگر حاضران جلسه به روسای استان ها تاکید کردند که به مدت یک هفته فرصت دارند تا بهترین اتاق ها را در بهترین مکان دانشگاه ، که در شان یک مدیر و کارفرمایان باشد، درنظر بگیرند ودراختیار نمایندگان کانون های کارفرمایی استانی که از طرف کانون عالی معرفی خواهند شد قرار دهند. و قرار شد لیست تشکل های کارفرمایی سراسر کشور را که به تفکیک هر استان از کانون عالی دریافت کرده اند ، برای انجام دوره های مهارتی و طرح های کارآموزی به دانشگاه پیام نور هر استان ارسال کنند تا سریعا شروع به کار شود

–  در این خصوص مقرر گردید کانون های کارفرمایی استانی هم هر چه سریعتر موضوع را پیگیری و رایزنی های مربوطه را با دانشگاه پیام نور استان شان انجام دهند تا اجرایی گردد.

2 – مقرر شد در تاریخ 20  الی 30 خردادماه سال جاری کانون عالی یک جلسه ویدئو کنفرانس دیگری برای رفع مشکلات احتمالی کانون های کارفرمایی استانی در جهت اجرایی شدن “تفاهم نامه انتخابات تشکل ها” با حضور مدیرکل محترم سازمان های کارگری و کارفرمایی و روسای محترم اداره تشکلات استان ها، برگزار نماید . بعد از آن هم تفاهم نامه مذکور در استان های سراسر کشور اجرایی گردد.

– نمایندگان استانی که در این جلسه شرکت خواهند کرد می توانند بر برگزاری مجامع و انتخابات تشکل های استانی نظارت داشته باشند .

– نمایندگان با معرفی کانون های کارفرمایی استانی به کانون عالی می توانند شرکت کنند

3 – مقرر شد در تاریخ 23 و24 تیرماه سال جاری اولین جلسه شورای ادواری روسا و دبیران کانون های استانی در استان مرکزی، و به میزبانی کانون محترم انجمن های صنفی کارفرمایی استان مرکزی برگزار گردد . شرح برنامه آن در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد .

4 – دبیرکل محترم کانون عالی ضمن معرفی شبکه کانون های تفکر ایران (ایتان) اطلاع دادند که بزودی تفاهم نامه ای بین این کانون عالی و ایتان منعقد خواهد شد که به کلیه تشکل ها اطلاع رسانی می گردد

شبکه کانون های تفکر ایران (ایتان) مجموعه ای از مراکز و گروه های تحلیلگر تخصصی است که از طریق سیاست پژوهی و کمک به تصمیم گیران ، و سیاست سازی ، پیشنهاد سیاست های مناسب در حوزه های اقتصاد کلان ، انرژی ، صنعت ، کشاورزی ، خدمات ، مسکن ، سلامت ، علم و فناوری ، قـوانین و مقـررات و … ایجاد شده است که می توانند کلیه کارفرمایان و تشکل ها را در زمینه های مذکور یاری دهند، همفکری و یا راهنمایی کنند .  ضمن اینکه اندیشکده محنا (مطالعات حکمرانی نرم ایران) نیز از زیرمجموعه های این کانون می باشد .

جهت استفاده از خدمات مذکور ، با شماره تلفن 52 – 88019550  و شماره همراه 09174104180 با جناب محمودی ارتباط برقرار شود.

5 – زمانی هم در اختیار کلیه کانون های کارفرمایی در استانها قرار داده شد تا بتوانند مشکلات کارفرمایان در استان مربوط را مطرح کنند .

6 – در آخر گزارش اکثر کمیسیون های متشکله در کانون عالی توسط روسای کمیسیون ها ارائه گردید. روسا با اعلام برنامه سال جاری از کلیه کانون های کارفرمایی استانی برای همکاری در کمیسیون مربوط و مطرح کردن مشکلاتشان جهت رفع آن اعلام آمادگی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.