کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

گزارش مختصری درخصوص برگزاری 104امین کنفرانس بین المللی کار در ژنو

104 امین اجلاسیه کنفرانس سالانه بین المللی کار،

سازمان بین المللی کار/ آی-ال-او

اول تا دوازده ژوئن سال 2015، ژنو-سوئیس


کنفرانس بین المللی کار بالاترین ارگان تصمیم سازی در آی-ال-او است که همه ساله در ماه ژوئن سال میلادی نمایندگان سه جانبه از 185 کشور عضو ان سازمان را گرد هم می اورد. کنفرانس متشکل از یک مجمع عمومی با حضور تمامی اعضای سه جانبه و همچنین کمیته های فنی است که به دلیل همزمانی نشست های آن، هر هیات با تقسیم وظایف میان اعضای نمایندگی خود (هر سه گروه) در آن شرکت می کنند. نشست های مجمع عمومی در سالن اجتماعات مقر اروپایی سازمان ملل در زنو برگزار می شود. نشست های فنی نیز در سالن های مختلف سازمان ملل بر پا می شود.

کنفرانس همه ساله با توجه به دستور کار اجلاسیه هر سال و موضوعات فنی مندرج دردستور کار آن کمیته های فنی مربوطه را تشکیل می دهد.

امسال یک صد و چهارمین اجلاسیه سالانه کنفرانس بین المللی کار در تاریخ 1 تا 12 ماه ژوئن سال 2015 میلادی برابر با 11 تا 22 خرداد ماه سال 1394 در شهر ژنو سوییس برگزار می شود.

این اولین اجلاسیه است که در دوران تصدی مدیر کل جدید آی-ال-او از دوره سه هفته ای به برنامه کاری اجلاس به دو هفته تقلیل یافته است.

یادآوری: مدیر کل جدید آی-ال-او، آقای گای رایدر، متولد سال 1956، در شهر لیورپول انگلیس، فارغ اتحصیل دانشگاه کمبریج است که در سال 2012 میلادی در جریان یک رای گیری توسط کشورها به عنوان مدیر کل آی-ال-او انتخاب شد. وی دهمین مدیر کل آی-ال-او است.

افتتاحیه کنفرانس در روز دوشنبه اول ماه ژوئن برابر با 11 خرداد و اختتامیه آن در روز جمعه 12 ژوئن برابر با 22 خرداد می باشد. کمیته های فنی نیز بلافاصله بعد از مراسم افتتاحیه کنفرانس کار خود را اغاز خواهند کرد و تا چهارشنبه دهم ماه ژوئن به کار خود پایان خواهند داد. سپس گزارشات کمیته ها به منظور تصویب تسلیم مجمع عمومی خواهد شد.

موضوعات کنفرانس امسال:

بند های مندرج در دستور کار اجلاسیه امسال همانند سال های پیشین شامل دو بخش: بند های ثابت (که همه ساله در دستور کار کنفرانس است) و بند های  غیر ثابت (که موضوعات فنی است و همه ساله متغیر است) می باشد.

بند های ثابت:

1) گزارش رییس هیات مدیره و مدیر کل آی-ال-او

2) برنامه و بودجه پیشنهادی برای سازمان برای سال های 2016 و 2017 میلادی

3) اطلاعات و گزارشات اجرای استانداردهای کار / مقاوله نامه ها و توصیه نامه ها

بندهای غیر ثابت:

4) واحد های کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال مولد و شایسته، در قالب بحث عمومی

5) تسهیل گذار از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی، در قالب تدوین استاندارد شور دوم

6) اهداف استراتژیک حمایت اجتماعی / حمایت از کار، در چارچوب پیگیری بیانیه عدالت اجتماعی برای جهانی سازی عادلانه سال 2008 آی-ال-او.

نشست هیات مدیره

نشست هیات مدیره سازمان بین المللی کار نیز بلافاصله پس از پایان کار کنفرانس، در روز شنبه 13 ژوئن برابر با 23 خرداد برگزار می شود.

نشست تدارکاتی کارفرمایی

قبل از افتتاحیه کنفرانس، در ساعت چهار و نیم بعد از ظهر روز یکشنبه 31 ماه می میلادی برابر با 10 خرداد نشست تدارکاتی گروه کارفرمایی متشکل از هیات های نمایندگی کارفرمایی کشورهای عضو آی-ال-او بر گزار می شود.

هدف از این نشست قبول و تصویب پیشنهادات ارایه شده برای  تعیین سخنگویان کارفرمایی در کمیته های مختلف اجلاسیه می باشد.

سخنگویان کارفرمایی پیشنهادی برای کمیته های مختلف به شرخ ذیل است:

کمیته اجرای استانداردهای کنفرانس، خانم سونیا رگن بوگن از کانادا

کمیته واحد های کوچک ومتوسط،و ایجاد اشتغال مولد و شایسته (بحث عمومی)، خانم گارانس پی نیو از فرانسه

کمیته تسهیل انتقال از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی، (شور دوم تدوین استاندارد)، آقای آلکس فریمپونگ از غنا

کمیته اهداف استراتژیک حمایت اجتماعی (از بحث های دوره ای)، آقای ویکتوریا جیولیتی از آرژانتین

کمیته گزینش، آقای هیرویوکی ماتسوی از ژاپن

کمیته اعتبارنامه ها، خانم لیدیا هورواتیک از کروآتی

بر اساس گردش دوره ای مناطق، نایب رییس کارفرمایی اجلاسیه امسال کنفرانس نیز از منطقه امریکای شمالی خواهد بود.

نشست های حاشیه ای:

در حاشیه این اجلاسیه چندین نشست دیگر نیز مربوط به گروه کارفرمایی کشور ها برگزار خواهد شد. از جمله:

ü نشست مشترک کنفدراسیون کارفرمایی آسیا و آقیانوسیه با کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، در روز 5 ژوئن با موضوع دورنمای اقتصادی منطقه و چالش های ملی که نماینده کارفرمایی هر کشور باید گزارش کوتاهی در چارچوب موضوع ارایه کند.

ü دومین اجلاس سالانه رهبران و صاحبان کار، به تولیت سازمان بین المللی کارفرمایان که در روز 10 زوئن برگزار می شود.

ü دهمین نشست مجمع عمومی کنفدراسیون های کارفرمایی آسیا و اقیانوسیه برنامه ریزی شده برای روز 10 ژوئن.

 

نشست شورای عمومی سازمان بین المللی کارفرمایان

نشست شورای عمومی سازمان بین المللی کارفرمایان در روز قبل از افتتاحیه کنفرانس، در ساعات دو بعد از ظهر روز یکشنبه 10 خرداد در مقر سازمان بین المللی کار برگزار می گردد.در این نشست تصویب صورت جلسات نشست قبلی شورا، تصویب برنامه و بودجه سازمان برای سال آتی و میزان حق عضویت ها، و تصدی دبیر کلی سازمان توسط خانم لیندا کروم جونگ همراه با موضوعات دیگر در دستور کار خواهد بود. کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، که تنها نهاد نمایندگی کارفرمایی ایران به رسمیت شناخته شده توسط سازمان بین المللی کارفرمایان می باشد، مطابق سال های پیشین امسال نیز گزارش کوتاهی ارایه خواهد داد که در آن ضمن رعایت پروتکل های استاندارد ، موضوع درخواست کانون عالی مبنی بر ادامه همکاری فنی آی-ال-او با کانون مطرح خواهد شد.

ترکیب هیات های اعزامی به کنفرانس

ترکیب هیات های سه جانبه کشورهای عضو به اجلاسیه ها متشکل از 4 نماینده است شامل دو نماینده دولت یک نماینده کارفرمایی و یک نماینده کارگری. این دستور العمل در مورد ترکیب بر اساس ماده 3 بند 1 اساسنامه ای-ال-او است.

هر نماینده را مشاورانی همراهی می کنند که نباید متجاوز از دو نفر برای هر بند فنی دستور کار کنفرانس باشد. این دستور العمل هم بر اساس بند 2 ماده 30 اساسنامه سازمان است.

در اجلاسیه امسال 4 بند فنی که در فوق ذکر شد، در دستور کار است. لذا هر نماینده کارفرمایی، کارگری و دولت را می تواند 8 مشاور همراهی کند. این مشاوران فنی نباید ضرورتآ کارفرما باشند.

ترکیب هیات کارفرمایی ایران اعزامی به کنفرانس

در تاریخ 20 ماه مارس سال 2015 میلادی برابر با 29 اسفند ماه سال جاری، مدیر کل دفتر فعالیت های کارفرمایی سازمان بین المللی کار طی مکاتبه شماره 125-2 خطاب به کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، ضمن دعوت از هیات نمایندگی کارفرمایی ایران برنامه کاری کنفرانس را یادآور شد و درخواست ثبت از پیش اعضای هیات کارفرمایی ایران در کمیته های مختلف را مطرح نمود.

بر پایه مکاتبه فوق، طبق هماهنگی و تصمیمات متخذه در هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، ترکیب هیات کارفرمایی ایران اعزامی به اجلاسیه امسال مشخص گردید و بر اساس تقسیم وظایف، مسولیت هر یک از افراد در کمیته های فنی، به ترتیب بند های دستور کار، به شرح ذیل تعیین و به دبیر خانه سازمان بین المللی کار منعکس شد:

1) آقای محمد عطاردیان، نماینده، مسول شرکت در همه کمیته ها بصورت نظارتی، شرکت در تمامی نشست های حاشیه ای کنفرانس، و مسول سخنرانی در مجمع عمومی بر اساس گزارش مدیر کل آی-ال-او

2) آقای محمد مروج حسینی، مشاور، عضو اصلی کمیته اجرای استاندارهای کنفرانس،

3) خانم شهره تصدیقی، مشاور، عضو علی البدل کمیته فوق الذکر،

4) آقای سید عبد الوهاب سهل آبادی، مشاور، عضو اصلی کمیته واحد های کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال مولد و شایسته،

5) آقای مجید آهنگریان، مشاور، عضو علی البدل کمیته فوق الذکر،

6) آقای سید حسن افتخاریان، مشاور، عضو اصلی کمیته تسهیل گذار از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی،

7) آقای مهران نجاتی، مشاور، عضو علی البدل کمیته فوق الذکر،

8آقای حسین سلاح ورزی، مشاور، عضو اصلی کمیته اهداف استراتژیک حمایت اجتماعی،

9) آقای مرتضی سلیمی، مشاور، عضو علی البدل کمیته فوق الذکر،

 


دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.