کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

دیدار هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان با دکتر ربیعی/سفر دبیرکل IOE به ایران

دیدار هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان با دکتر ربیعی / سفر دبیرکل سازمان بین المللی کارفرمایان به ایران

بنا به گزارش روابط عمومی کانون عالی کارفرمایان اعضای هیات مدیره کانون عالی با دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند .

در ابتدای این دیدار که برای اولین بار پس از انتخاب اعضای جدید هیات مدیره صورت پذیرفت ، مهندس خلیلی عراقی با برشمردن مشکلات کارفرمایان و کارگران در حوزه های مختلف بر ضرورت تقویت تشکل های مردم نهاد از جمله کانون عالی کارفرمایان تاکید نموده و خواستار استمرار جلسات مشترک با مسئولان تاثیرگذار وزارتخانه گردید .

محمد عطاردیان نایب رئیس کانون عالی نیز با بیان جایگاه و اعتبار کانون عالی کارفرمایی ایران در جوامع بین المللی و تلاش های صورت گرفته در این خصوص ، از مشکلات و موانع موجود در راه فعالیت های این تشکل قانونمند سخن گفته و تاکید کرد تمام تلاش خود را در جهت ایفای حقوق کارفرمایان به کار خواهیم گرفت .

وی با اعلام سفر قریب الوقوع دبیرکل سازمان بین المللی کارفرمایان به ایران گفت : این سفر در پی دعوت کانون عالی صورت خواهد پذیرفت و یکی از فرصت های مناسب برای بسط و توسعه فعالیت های کانون در سطح بین المللی است .

بنا به اظهارات آقای مهندس عطاردیان وی همچنین اعلام نمود نماینده کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران به زودی با اتحادیه صنعتگران روسیه یک یادداشت تفاهم همکاری جهت شناساندن ظرفیت های تولیدی کشور به تجار روسی و بسط همکاری دو جانبه کارفرمایی در مسائل شناخته شده ملی اقدام خواهد نمود .

سید عبدالوهاب سهل آبادی نایب رئیس کانون عالی کارفرمایان و رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این جلسه با اشاره به مشکلات کارفرمایی و کارگری علی الخصوص در حوزه های مرتبط با تامین اجتماعی بر تقویت جایگاه قانونی کانون عالی و استفاده از پتانسیل ها و توانمندی های این نهاد مهم تاکید کرد .

وی با بیان این که هیات مدیره کانون عالی برگزیدگان و عصاره نظرات کارفرمایان کشور هستند از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درخواست نمود تا جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دو طرف تشکیل و نسبت به تجدیدنظر در برخی از آئین نامه ها و بخش نامه های مربوط به حوزه کار اقدام نمایند .

دکتر ربیعی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و تاکید بر نقش حساس و ویژه کانون عالی ، بر افزایش سطح حمایت ها و مساعدت های وزارتخانه از این تشکل و همچنین استفاده از نظرات صاحبنظران و کارشناسان کانون عالی تاکید نمود .

وی اظهار امیدواری کرد با تعامل بیشتر و ارتباط تنگاتنگ و دو سویه ضمن ارتقاء سطح خدمات ارایه شده به کارفرمایان و کارگران ، نقش کانون عالی کارفرمایی ایران در سطح بین المللی فراگیرتر گردد .

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در بخش دیگر از اظهارات خود اضافه کرد : به مدیران کل استانی تاکید کرده ام که هیچ تصمیمی بدون نشست سه جانبه از نگاه ما پذیرفته نیست و تمام تصمیم سازی ها باید با سه جانبه گرایی انجام شود .

دکتر ربیعی: بر حضور فعال تشکل های کارفرمایی و تشکل های کارگری در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری تاکید نمود و گفت باید مزایای تصمیم گیری سه جانبه و بهره مندی از نظرات تشکل های کارفرمایی و کارگری به سایر دستگاه های دولتی نیز شناسانده شوند.

دکتر ربیعی تاکید کرد تشکل های کارفرمایی و کارگری صرفاً به دنبال مسائل صنفی نیستند بلکه آن ها در راستای منافع ملی و توسعه اقتصادی ایفای نقش می کنند .

دکتر ربیعی مهم ترین امتیاز کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران را نزدیکی این تشکل عالی به نهادهای کارگری دانست و بیان نمود باید به دنبال راه حلی باشیم تا کانون مذکور قوی تر و تمامی نظرات کارشناسی ارائه شده از سوی این کانون عالی به دولت منتقل شود .

همچنین در این دیدار سایر اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران و هیات بازرسان هر یک نظرات و دیدگاه های خود را درخصوص ارتقای جایگاه تشکلات کارفرمایی با تاکید بر نقش کارفرمایان در توسعه اقتصادی و رفع تنگناهای موجود اقتصادی و آمادگی اعلام نظرات کارشناسی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها اعلام نمودند .

آقای مهندس مروج حسینی دبیرکل و عضو هیات مدیره کانون عالی نیز اعلام نمود کانون عالی مصمم است بیش از پیش نقش خود را در توسعه اقتصاد ملی با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط نشان دهد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از بحث و تبادل نظر در این جلسه حضور آقای دکتر نوربخش در این جلسه را به لحاظ بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل مرتبط با کارفرمایان در حوزه سازمان تامین اجتماعی ضروری دانست که مدیرعامل محترم تامین اجتماعی آقای دکتر نوربخش در جلسه مذکور حضور یافت .

دکتر نوربخش در جلسه ضمن ارائه گزارش کاملی از فعالیت صورت پذیرفته در یک سال گذشته در حوزه کارفرمایی و کارگری ، خدمات بیمه و بازنشستگی به بحث و تبادل نظر در مسائل مرتبط پرداخت و نهایتاً مقرر گردید برای اعمال هر چه بیشتر نقطه نظرات کارشناسی در تامین اجتماعی و برای اجرایی تر شدن نظرات جلسه دیگری با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی برگزار گردد .

 

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.