کانون عالی انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران

|

بالاترين تشكل كارفرمايي بخش خصوصي درسراسركشور

ارتباط با سازمان ملل متحد

كانون عالي محترم انجمن هاي صنفي كارفرمايي ايران

درباره : ارتباط با سازمان ملل متحد

پس از سلام همانطور كه پيش از اين از طريق ايميل به استحضار آن كانون عالي محترم رسيده است ، به پيوست متن انگليسي و ترجمه فارسي امكان استفاده تشكل هاي بخش خصوصي از طريق سازمان بين المللي كارفرمايان مستقر در ژنو با سازمان بين الملل متحد و مزاياي آن جهت ضبط در سوابق امور بين الملل آن كانون عالي و اطلاع رساني موضوع به اعضا و بخش خصوصي تقديم مي گردد . اميد است مفيد افتد .

با تقديم احترام – محمد عطارديان

رئيس كميسيون امور بين الملل

جناب عطاردیان

سلام، وقت شما به خیر

کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان بین المللی کارفرمایان، آی-او-یی می باید از اقدامات و تلاش هایی که آن سازمان برای حضور بیشتر و احراز موقعیت در عرصه های بین المللی به عمل می آورد مطلع و آگاه گردد. تا حدودی به آخرین تلاش ها و اقدامات آن سازمان برای ایجاد پایگاهی در نیویورک و کسب جایگاهی در نظام سازمان ملل آشنایی یافته ایم ولی اخیرا هم آی-او-یی در مکاتبه ای که در ذیل قابل مطالعه است شرح کوتاهی از این آخرین اقدام خود ذکر کرده است که قابل توجه است.  

آی-او-یی موضوع را چنین شرح داده است:

مروری کوتاه بر فعالیت های آی-او-یی در دفتر نیویورک همراه با نکات برجسته ای از فرصت ها برای مشارکت اعضا.

همچنانکه مطلع هستید آی-او-یی در سال 2019، برای حمایت و تسهیل مشارکت و تعامل بیشتر میان نظام سازمان ملل / یو-ان/UN و بخش خصوصی حضوری در نیویورک  ایجاد نمود.

فعالیت های IOE برای این منظور شامل یک پروژه مشترک با Konrad Adenauer Stiftung (KAS) برای پیشبرد مشارکت میان هماهنگ کنندگان مقیم سازمان ملل و سازمان های کارفرمایی، و “گروه عمده تجارت و صنعت سازمان ملل”، و تقویت همکاری با شرکایی مانند پیمان جهانی سازمان ملل / Compact UN Global، و نمایندگی های کشورهای عضو در سازمان ملل بوده است.

احراز موقعیت ناظر در سازمان ملل

آی-او-یی در سال 2019، با حمایت بیش از 25 کشور عضو سازمان ملل، درخواست احراز موقعیت ناظر دائم در سازمان ملل نمود. در خلال ششمین جلسه کمیته سازمان ملل / یو-ان که در تاریخ 19 نوامبر 2020 برگزار شد نتیجه ُآن شد که تصمیم نهایی در مورد درخواست احراز موقعیت ناظر برای آی-او-یی همچنین آی-تی-یو-سی/ “کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری”، به دلیل ضرورت پاسخگویی های فوری به پاندمی کووید-19 به ماه اکتبر سال آتی میلادی، 2021، موکول شود.

بخش خصوصی و دستور کار 2030، مشارکت در بررسی های ملی داوطلبانه Voluntary national reviews (VNRs)

بررسی های ملی داوطلبانه (VNR) برای کشورها این فرصت را فراهم می آورد تا پیشرفت ها و چالش های خود در اجرای اهداف توسعه پایدار (SDGs) را همراه با آموخته های خود با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این ارتباط، در طول نشست بلند پایه سیاسی که در ماه جولای سال 2021 برگزار شد، 43 کشور برای ارائه بررسی های ملی خود، اعلام پذیرش و ثبت نام کرده اند.

مشارکت فراگیر بخش خصوصی در روند آماده سازی و تهیه بررسی های ملی، به ایجاد پل های ارتباطی با دولت های متبوع و نظام سازمان ملل، در گفتگوها ی عملی و راه حل-محور کمک می کند. زمان آن فرا رسیده است که به یک ذینفع فعال در روند آماده سازی تبدیل شوید. آی-او-یی اعضا را دعوت و تشویق می کند که در پی ایجاد هسته کانونی در کشور خود برآیند و دراین روند فعالانه مشارکت و تعامل نمایند.

به “گروه عمده تجارت و صنعت سازمان ملل” بپیوندید

آیا شما علاقه مند هستید که در مورد فعالیت های مربوط به تجارت و کسب و کار در سازمان ملل به روز باشید؟؟ در مورد نشست های بلند پایه سیاسی و بررسی های ملی داوطلبانه به روز شوید و در گفتگوهای مهم و اساسی شرکت کنید؟ برای عضویت در “گروه عمده تجارت و صنعت سازمان ملل” اقدام کنید؟؟ سازمان های کارفرمایی و اعضای آنها با تأکید بر تعامل صاحبان کسب و کار در سازمان ملل به اطلاعات مرتبط با فعالیت های سازمان ملل دسترسی خواهند یافت. در حالی که آی-او-یی برای تعامل بیشتر میان صاحب کاران و سیستم سازمان ملل، هم در سطح مرکزی و هم در سطح کشور، پیشگام خواهد بود، ولی در عین حال اغلب به سخنگویانی نیز نیاز دارد. بنابراین مشارکت اعضا مورد استقبال خواهد بود.   

نظر سنجی در مورد تعامل میان هماهنگ کننده های مقیم سازمان ملل و نهادهای کارفرمایی

آی-او-یی با انجام یک نظرسنجی کوتاه، اعضا را تشویق می کند که موضع خود را در مورد همکاری یا عدم همکاری با نظام سازمان ملل / UN اعلام کنند.

زنان کارآفرین: از شرکتهای نوپا گرفته تا برجستگان آنها

IOE   و پیمان جهانی سازمان ملل (UNGC) در روز 8 دسامبر از ساعت 7:45 تا / 13:45به وقت اروپا یک کنفرانس مجازی، با حضور معاون دبیرکل سازمان ملل ، آمینا جی محمد، و سایر بزرگان، در مورد چگونگی روند بهبود از شرایط کووید-19 برای زنان کارآفرین برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد لینک مندرج در ای-میل آی-او-یی در ذیل قابل دسترسی است.     

آی-او-یی در پایان مکاتبه خود گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در بزرگداشت سده آی-او-یی را ذکر کرده است که تاکید نموده: اهداف توسعه پایدار و دستور کار 2030 سازمان ملل بدون تعامل و مشارکت کامل بخش خصوصی قابل حصول نخواهد بود.  

جناب عطاردیان،

از موضع ملی نسبت به دستور کار 2030 سازمان ملل و عدم یکپارچگی مقامات ارشد در اجرای آن آگاه هستید. آیا عملا امکان مشارکت در تنظیم بررسی های ملی از اجرای دستور کار 2030 و اهداف توسعه پایدار فراهم است؟ لذا ضمن شرح مراتب فوق جهت اطلاع، لطفا نظر خاص خود را در خصوص موضوع اعلام فرمایید.

ممنون از توجه شما

شهره تصدیقی

براي دريافت فايل اينجا را كليك فرماييد .

دیدگاه ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.